דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הודעה לעיתונות 2.0 

מאת    [ 13/11/2007 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 3150 פעמים ]

או. קיי. אז כולנו הבנו (טוב, לא כולנו, רובנו, בעצם, לא, חלקנו) את חשיבותם של אמצעי התקשורת החברתיים ברשת. לאורך השנה שנתיים האחרונות ראינו גם שבצמוד לעלייתו (ודעיכתו) של מושג ה- Web 2.0, חלו שינויים בגישה השיווקית הצמודה אליו. אם פעם כולם דיברו על SEO (קיצור של search engine optimization, אותו תהליך של הגדלת התנועה לאתר כלשהו על ידי מיקומו גבוה ככל שאפשר בתוצאות החיפוש במנוע חיפוש) הרי שכיום הבאזוורד
הסקסי הזה מפנה בהדרגה את מקומו למוטציה אחרת שלו - ה- Social Media Optimization ובקיצור (כי אין הייטק בלי קיצורים של 3 אותיות) - SMO. מאמר מוסגר, לפני שאחבר את המושג לתחום שלי - יחסי ציבור - לא לטעות חלילה ולחשוב שמדובר בתחליף ל- SEO. ממש לא. ה- SMO הוא רק עוד ענף בעולם המופלא של ה- SEO וככל שהמדיה החברתיים הולכים ונעשים יותר ויותר חשובים מיום ליום כך גם ה- SMO הופך לחלק יותר ויותר אינטגרלי בפופולריות של אתר אינטרנט.

בעולם ה- SEO ה'ישן' הודעה לעיתונות שהוציאו חברה, או משרד יחסי הציבור שלה, לאמצעי התקשורת המקוונים, היתה מעין מאמר קטן, שהופץ למגוון אתרי חדשות ודומיהם. העיתונאים שקיבלו את הטקסט הכניסו, או לא הכניסו אותו, לאתריהם, כשבמרבית המקרים היו גם אלה שהצמידו לנוסח הסופי של ההודעה/ידיעה את הקישורים המתאימים לידיעות אחרות רלבנטיות באתר שלהם וגם החוצה ממנו.

אבל, מה שהיה טוב ל'פעם' לא ממש טוב להיום. כיום מתחילים לדבר על הדור הבא של ההודעה לעיתונות המותאמת לעידן ה- SMO והשונה מקודמתה במרכיבים הבאים:
- להודעת ה'דור הבא' אין זמן למשחקים מקדימים. היא ישירה, קצרה ומאוד עובדתית וכל ה'ניפוח' אותו רגילים לראות נעלם.
- לרכיבי מולטימדיה יש חלק חשוב בהודעה. זה יכול להיות קטע וידאו, אודיו, תמונה וכד'.
- ציטוטים, מחקרים, לינקים לסיפורים רלבנטיים אחרים וכל מידע אחר הקשור לפרטי התקשרות, מופיעים בחלקי ההודעה שקל לזהותם וקל לגשת אליהם.
- בהודעה צריכה להיות אפשרות לכפתור הרשמת RSS שיספק לקורא הזנה קבועה של מידע חדשותי זמין מאתר החברה.
- בתחתית ההודעה צריך להיות אפשרות להוספת הסיפור ל- Technorati, Del.icio.us, Digg ואתרים דומים אחרים.

הודעה לעיתונות ברוח אמצעי התקשורת החברתיים תזכה להערכתי ליותר תשומת לב מאשר הודעה סטנדרטית, רגילה, בעיקר בשל העובדה שעדיין מעט גופים ארגוניים ויחצניים אימצו את הגישה החדשה. ברגע שהיא תהיה באוויר ניתן יהיה, כמובן, לאתר אותה באמצעות מנועי חיפוש מסורתיים, אבל, מעבר לכך, ניתן יהיה לקשר ולחלוק את העובדות הבסיסיות שבה.

עכשיו רק נשאר למצוא את הלקוחות הישראלים שיאפשר לנו במשרדי יחסי הציבור לעשות את אותו הדבר גם אצלנו.
לאחר קרוב ל- 20 שנות נסיון בעסקי העיתונות הישראלית (כעורך חדשות ומגזינים) ועם רקע מוצק בתחום התקשורת השיווקית לחברת היי-טק רב-לאומית, הקים נחום דוניצה בשנת 1995 את "דוניצה תקשורת שיווקית - DMC", חברה שתספק שירותי קשרי עיתונות ויחסי ציבור לחברות מתחומים כלכליים שונים - עם התמחות בתחומי ההייטק והביומד. המשרד, הנחשב לאחד המובילים בתחומו, נבנה על בסיס גישה ייחודית לתחום יחסי הציבור, תוך שילוב הייעוץ האסטרטגי עם ההוצאה לפועל הטקטית ומשרת כיום כמה מהגופים היותר גדולים בתחום ההייטק במשק הישראלי.

http://www.donitza.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב